השקעה בביטקוין: 10 עצות זהב שימקסמו לכם את הרווח 

שתף

מתחילים להשקיע בביטקוין? קבלו 10 עצות זהב שימקסמו לכם את הרווח

תוכן עניינים

אל תתפתו להבטחות תשואה, אל תסחרו עבור אחרים, וצברו ידע וניסיון לפני שאתם מבצעים השקעות ממונפות: המטבעות הדיגיטליים בתנופה. אם בחרתם להצטרף אל עתיד העולם הפיננסי, זה מה שאתם צרכים לדעת על מנת להימנע מטעויות יקרות.

אל תתפתו להבטחות תשואה, אל תסחרו עבור אחרים, וצברו ידע וניסיון לפני שאתם מבצעים השקעות ממונפות: המטבעות הדיגיטליים בתנופה. אם בחרתם להצטרף אל עתיד העולם הפיננסי, זה מה שאתם צריכים לדעת על מנת להימנע מטעויות יקרות

בתקופה בה הריבית אפסית, ולפי הודעות הפד האמריקאי היא תישאר אפסית עד 2023 לפחות, יש צורך בהשקעות חכמות על מנת שהכסף יעבוד עבורנו. מי שבוחר להתחיל להשקיע, בביטקוין או בכל השקעה אחרת, יכול לעשות טעויות לא מעטות עד שיכיר ויבין איך פועל השוק. טעויות שיכולות לעלות הרבה כסף, וניתן למנוע אותן בקלות.

בתקופה האחרונה ישנה עליה משמעותית במחיר הביטקוין ושאר המטבעות הקריפטוגרפים. הוותיקים בתחום מדברים על כך שזה מרגיש כמו אפריל 2017 – כלומר, תקופה בה העניין בתחום בשיאו ועוד ועוד משקיעים ומצטרפים חדשים מגלים את התחום.

בין אם בחרתם להשקיע במטבעות דיגטליים או בכל השקעת הון אחרת, יש מספר כללים נכונים למשקיע המתחיל וכדאי מאוד להיות ערים להם:

1) הבטחות לתשואה יוצאת דופן הן כנראה סוג של תרמית

הבטחות לתשואות לא נורמליות צריכות להדליק נורה אדומה. זכרו שבהשקעות אין מתנות חינם. אם למישהו יש שיטה שיכולה להניב לכם תשואה פנומנלית של 1% ביום (כלומר, תשואה של 35% בחודש הראשון ו-100% תוך פחות מחודשיים וחצי), אין לו שום סיבה לשתף דווקא אתכם בכך. למי שיש תרנגולת שמטילה ביצי זהב לא חולק אותן תמורת השקעה של כמה אלפי דולרים.

2) הבטחות לכסף קל ללא סיכון משמעותן סיכון גבוה יותר ממה שנדמה לכם

בהשקעות קיים קשר בין רמת הסיכון בה מושקע הכסף לבין התשואה שהוא צפוי להניב. הפיקדונות בבנק מציעים ריבית אפסית – כי הסיכון בהתאם, ואותו דבר גם לגבי השקעות שמציעות תשואה גבוהה. אם מישהו מבטיח תשואה ללא סיכון אז אין ספק שקיימים סיכונים רבים בהשקעה. ככלל, בהשקעות ניתן להרוויח ולהפסיד, הבטחת תשואה גבוהה בכל מקרה היא גם כן נורה אדומה. ואם משהו נשמע לכם טוב מכדי להיות נכון – כנראה שמדובר בהשקעה מפוקפקת. הבינו טוב בכל השקעה מהם הסיכונים המדויקים להם אתם חשופים (שינוי בשער מטבע? נזילות? סיכוני רגולציה?), ורק כשאתם מבינים עד הסוף מה מציעים לכם, החליטו האם כדאי להשקיע.

3) השקעתם במטבעות דיגיטליים? אתם זקוקים למפתח פרטי

מכיוון שמדובר בהשקעה במטבע מבוזר, שנעשית על גבי הרשת, אתם זקוקים למפתח פרטי על מנת לשמור על שליטה בפעולות שאתם מבצעים בביטקוין שלכם. אין לכם מפתח פרטי אין לכם למעשה ביטקוין. בכל פעם שאתם מעבירים מטבע קריפטורגרפי לאדם, לארנק, לחלפן, או לכל גוף חיצוני, אתם מאבדים את השליטה על המטבע, וללא מפתח פרטי, היכולת שלכם למשוך חזרה את הביטקוין שלכם לארנק תלויה בצד השני וברצנו הטוב.

4) חפשו הצלחה מוכחת ומוניטין

עולם המטבעות הקריפטוגרפיים נמצא עדיין בחיתוליו ואנחנו רק בשנה ה-12 להולדת הביטקוין. זה גם אומר שלמרבית זירות המסחר ופלטפורמות ההשקעה אין רגולציה ואין פיקוח. למרות זאת, לאורך השנים צמחו גופי מסחר רציניים, מפוקחים עם מוניטין. חלק מהחירות בפעילות במטבעות דיגיטליים היא לבחור מול מי אתם עובדים – מול גוף מפוקח או מול אדם פרטי. אבל כשאתם פועלים מול גוף ללא רגולציה אתם בעצם מוותרים על שכבת הגנה מסויימת, זו זכותכם – אבל צריך להיות מודעים לכך.

5) הבינו את משמעויות המינוף לפני שאתם בוחרים לקחת אותו

בהשקעות ככלל וגם בתחום הקריפטו יש פיתוי לרווחים מהירים. הפיתוי הזה מוביל לעיתים להשקעות במוצרים ממונפים ברמות סיכון מאוד גבוהות. בכלליות השקעות במינוף משמעותן שאתם משקיעים כסף שהוא לא שלכם, למשל, שלוויתם, או באלו שבהן ההשקעה משיאה תשואה כפולה או משולשת מאותה השקעה בצורתה הלא ממונפת, וכך גם עומק ההפסד.

לדוגמא: השקעה באופציות ממונפות, בחוזים עתידיים, בBitMex-, או Deribit , בביטפינקס, Binance או בזירות ממונפות אחרות. כן, אלו השקעות שטומנות בחובן פוטנציאל לרווחים אדירים אבל גם לסיכוי אמיתי למחיקת כל ההשקעה שלכם במהירות. ומניסיוננו, בגלל המינוף, משקיעים חסרי ניסיון נוטים למחוק את כל ההשקעה שלהם בזמן קצר.

6) המנעו מהשקעה ב- DEFI עד שתצברו ניסיון

לאחרונה תחום הDEFI (Decentralized Finance) תופס תאוצה. התחום עצמו מרתק ונושא הבטחה להזדמנויות בעתיד לאפשר שירותים בנקאיים, השקעות ומסחר ישירות על גבי רשת מבוזרת ללא עבודה מול מתווכים. אבל השקעה בתחום הזה דורשת הבנה עמוקה ורחבה של הקריפטו. הבנה שמגיעה עם הניסיון בהשקעות בתחום.

מבלי להיכנס לעובי הקורה: אם אתם לא יודעים מה ההבדל, למשל, בין מסחר ב-Bit2C או Binance לבין פלטפורמה בשם UniSwap, לא כדאי להתקרב לתחום כרגע, ומוטב לקרוא הרבה לפני שמתחילים להשתמש בפלטפורמות אלה.

7) הבינו את המשמעויות של מסחר עבור אחרים

למי מאיתנו אין חברים שלא ממש מבינים איך להשקיע בביטקוין? אנו, מטבע הדברים, להוטים להכיר להם את התחום. אבל אחת הטעויות הנפוצות שאנחנו נתקלים בהן ב- BloxTax היא אנשים שרוכשים או סוחרים עבור חברים באמצעות החשבונות שלהם.

כאשר החשבון הוא על שימכם, אתם חתומים על מסמכי הלבנת ההון כמו KYC (דע את הלקוח) והסכמות לתנאי השימוש של הזירה או החלפן דרכו אתם פועלים. כלומר: כל הפעילות היא על שמכם, וכל פעילות במטבעות דיגיטליים מייצרת אירועי מס.

רוצים לעשות טובה לחבר? תראו לו איך אתם סוחרים, תסבירו לו איך פותחים ארנק וחשבון באחת הזירות המוכרות בישראל, ותעזרו לו בצעדיו הראשונים. אל תסחרו עבורו ואל תקנו עבורו אף מטבע דיגיטלי.

8) אל תתעלמו מחובת הדיווח למס הכנסה

בישראל יש חובת דיווח על השקעות בקריפטו. הדיווח הוא שנתי, ויש לדווח גם אם לא הרווחתם במהלך השנה. הדיווח הוא גורף וחל על כולם – גם על משקיעים בסכומים קטנים. ישנם מגוון אירועי מס שעליהם יש לדווח: מכירת ביטקויין, רכישתו, תשלום בביטקוין וקבלת תשלום בביטקוין, וגם – ארוע אשר חומק ממרבית המשקיעים – כל המרה ממטבע אחד למשנהו, בין אם ההמרה היתה לפיאט או למטבע דיגיטלי אחר.

גם אם המסחר נעשה דרך גופים לא מפוקחים או גופים בחו"ל אינכם פטורים מדיווח. בשנים האחרונות ישנה מגמה בולטת של גופים ברחבי העולם לדווח לרשויות המס על פעילות של אזרחים זרים אצלה. זיכרו: במרבית זירות המסחר ביצעתם KYC ומסרתם פרטים מזהים. בנוסף, מרבית הזירות רושמות בתנאי השימוש שלהן שהאחריות על דיווח המס וטיפול במיסים נופלת עליכם ולא עליהן.

9) תחזקו את תיק ההשקעות שלכם

ככלל, בהשקעות הסבלנות משתלמת ואין צורך להיות תזזיתיים ולהחליף השקעות בתדירות גבוהה. אבל לקראת סיום שנת המס צריך לתחזק את תיק ההשקעות: לראות אם אסטרטגיית ההשקעה שבחרתם עדיין מתאימה לכם ולבחור האם השקעות ששווין ירד הן השקעות שכדאי לממש, על מנת לצבור הפסדים ולהכיר בהם כמגני מס.

10) קיראו, למדו, התייעצו

אחד המרכיבים העיקריים שמובילים להצלחה בהשקעות הוא ידע. ככל שתרחיבו את הידע בתחום בו אתם משקיעים, תבינו כיצד הוא עובד ותבצעו השקעות תבוניות יותר. אין מקור אחד לידע. לכן חשוב לקרוא, להתייעץ, לעקוב אחרי פרסומים בתחום, ולהכיר את התחום על כל צדדיו. בכלל זה גם להכיר את הצדדים המשעממים יותר כמו מיסים, על מנת למקסם את פוטנציאל ההשקעה.

זכרו שאנחנו ב-BloxTax מזמינים אתכם לפנות אלינו בכל שאלה, תהיה, ובקשה. אתם מוזמנים להיעזר בבלוג ובאתר שלנו כמקור ידע מקצועי מקיף, ולפנות אלינו על מנת למקסם את הטבות המס שמגיעות לכם ולעמוד בכל דרישות הדיווח למס הכנסה, בקלות ובמהירות.

כתבות נוספות בתחום:

mining-crypto.webp
העוסקים במטבעות דיגיטליים לרוב סוחרים בהם ולעיתים מבצעים פעולות נוספות, כגון כרייה. חלק מהכורים עושים זאת בהיקפים נמוכים, כתחביב, ...
משיכת קריפטו לבנק
סוף השנה מתקרב ורבים רוצים למשוך רווחים לחשבון הבנק מהשקעות הקריפטו שלהם, אך תוהים איך לעשות זאת. במאמר זה אספנו עבורכם עקרונות בס...
crypto-tax-assessment
משקיעי קריפטו הפועלים כחוק ומדווחים למס הכנסה מוזמנים לעיתים לדיון שומה גם לאחר מספר שנים מהגשת הדו"ח. זומנתם לדיון שומה? אלו הסיב...