סיכום 2019: BloxTax חסכה למשקיעי ביטקוין 40 מיליון שקלים במיסים

שתף

סיכום 2019: BloxTax חסכה למשקיעי ביטקוין 40 מיליון שקלים במיסים

תוכן עניינים

התנודתיות בשער הביטקוין לאורך השנה החולפת פתחה פתח לתכנון אסטרטגי של הפעילות במטבעות קריפטוגרפיים באופן שהוביל למיקסום הטבות המס ולחיסכון של מיליוני שקלים למשקיעים. כך ניתן להגדיל משמעותית את החזרי המס.

התנודתיות בשער הביטקוין לאורך השנה החולפת פתחה פתח לתכנון אסטרטגי של הפעילות במטבעות קריפטוגרפיים באופן שהוביל למיקסום הטבות המס ולחיסכון של מיליוני שקלים למשקיעים. כך ניתן להגדיל משמעותית את החזרי המס

סכום עצום של 40 מיליון שקל בחבויות מס – זהו הסכום שחסכה BloxTax ללקוחותיה בשנת המס 2019, כך עולה מהנתונים שנאספו מהמערכות הטכנולוגיות המתקדמות של החברה. החיסכון נובע מתכנון מוקדם, חוקי ונכון של הפעילות העסקית של המשקיעים במטבעות קריפטוגרפיים.

שנה תנודתית

שנת 2019 התאפיינה בתנודתיות גבוהה בעולם המטבעות הקריפטוגרפיים, תנודתיות שמאפשרת תכנון אסטרטגי של פעילות ההשקעה וניצול מירבי של הטבות המס למשקיעים. הביטקוין ביצע בשנת 2019 עלייה משמעותית: את השנה הוא החל בשער של 3,963 דולר לביטקוין, וסיים אותה בשער של 7,212 דולר לביטקוין, עלייה של 82%. בשיא העלייה בחודש יוני, עמד ערכו של המטבע הדיגיטלי על  12,876 דולר לביטקוין – עליה של 225% בחצי שנה.

מגמה זו הייתה הפוכה למהלך שביצע הביטקוין בשנת 2018, שבתחילתה עמד שער החליפין על  13,354 דולר לביטקוין. כלומר: בשנת 2019 המשקיעים נהנו מעליית שער המטבע, אך בשנת 2018 הם סבלו מירידה ואף מהפסדים.

לעומת הביטקוין שביצע עלייה מרשימה, מטבעות אחרים הציגו בשנה החולפת מגמה הפוכה וסבלו מירידות חדות – גם מול הדולר וגם מול הביטקוין. כך למשל הריפל (XRP) החל את שנת 2019 בשער של כ-35 סנט למטבע ובסוף השנה שערו עמד על כ-20 סנט בלבד. מטבע נוסף אשר הציג ירידות חדות היה מטבע ה-TRON (TRX) אשר החל את שנת 2019 בשווי של כ-2 סנט למטבע וסיים את השנה עם שווי של כ-1.3 סנט בלבד.

ניצול מקסימלי של ההפסדים

לקראת סוף שנת 2019 כשהסתמן שהביטקוין עשוי לסיים את שנת המס בעליית שער, נוצר פתח לניצול הטבות מס שיאפשרו את קיזוז הרווחים לצרכי מס מהביטקוין אל מול הפסדים מול שלושה גורמים שונים:

א) מימוש אחזקות ביטקוין או מטבעות קריפטוגרפיים אחרים בהפסד, אשר בוצע בשנים קודמות, וההפסד לא נוצל עדיין כמגן מס (הוא צבור לזכות המשקיע).

ב) הפסדים ממטבעות קריפטוגרפיים אחרים בשנת 2019.

ג) הפסדים מתיק נירות ערך או מנדל"ן.

יודגש, עלייה או ירידה של שער מטבע אינה מספיקה על מנת לנצל את ההפסד לצורכי מס, אלא צריך לממש את המטבע – כלומר למכור או להמיר אותו במטבע אחר. על כן, בדיקה של כלל האחזקות לקראת סוף שנת 2019 ובניית אסטרטגיית מסחר לפיה, חסכה עשרות מיליוני שקלים בחבויות מס.

איך זה עובד?

BloxTax פיתחה מערכת דיגיטליות לטיפול בכלל אירועי המס בעולם המטבעות הקריפטוגרפיים. המערכת קיבלה את אישור רשות המיסים כי היא מטפלת בכל ההיבטים הרלוונטיים בהתאם לעמדת הרשות. המערכת נסמכת על מידע מקיף ומעודכן על הפעילות של המשקיע, ועל בסיסו המומחים המקצועיים של החברה מספקים יעוץ מקצועי, מקיף, מעמיק ואופרטיבי על האפשרויות השונות שקיימות למשקיע במסגרת החוק למקסם את הטבות המס.

המעקב הספציפי אחרי תיק ההשקעה, בשילוב מערכת תמחור המטבעות שפיתחה החברה, מאפשר לתת תחזית מס והמלצות אופרטיביות אילו מטבעות כדאי להחזיק ואילו למכור כדי לנצל הטבות מס ולהגדיל את ההחזרים האפשריים.

בסיום התהליך מופק דו"ח עם המלצות מפורטות למשקיע, על מנת שיוכל לקבל החלטה מושכלת כיצד להתנהל על מנת למנוע הפתעות בסוף שנת המס. מובהר שההמלצות אינן המלצות השקעה, אלה עצות לגבי תיכנון מס לגיטמי, אשר יכול להוביל לחיסכון של מיליוני שקלים בחבויות מס.

להפסד יש שווי כלכלי

המשקיעים כמובן מחפשים רווחים אך חשוב לזכור כי להפסדים יש שווי כלכלי. חובה לדווח גם עליהם לרשות מיסים במסגרת הדיווח השנתי, ואם הם דווחו כחוק יתן להשתמש בהם כנגד רווחים באותה שנת המס, אך גם לדחות אותם לשנים הבאות – כששער הביט יגיע לירח.

כתבות נוספות בתחום:

mining-crypto.webp
העוסקים במטבעות דיגיטליים לרוב סוחרים בהם ולעיתים מבצעים פעולות נוספות, כגון כרייה. חלק מהכורים עושים זאת בהיקפים נמוכים, כתחביב, ...
משיכת קריפטו לבנק
סוף השנה מתקרב ורבים רוצים למשוך רווחים לחשבון הבנק מהשקעות הקריפטו שלהם, אך תוהים איך לעשות זאת. במאמר זה אספנו עבורכם עקרונות בס...
crypto-tax-assessment
משקיעי קריפטו הפועלים כחוק ומדווחים למס הכנסה מוזמנים לעיתים לדיון שומה גם לאחר מספר שנים מהגשת הדו"ח. זומנתם לדיון שומה? אלו הסיב...