תשלום מס באמצעות קריפטו

שתף

tax-payment-with-crypto.webp

תוכן עניינים

כשם שתשלום המס בגין פעילות פיננסית כזו או אחרת נעשה באמצעות הרווח שהניבה אותה פעילות, כך קיים בקרב משקיעי הקריפטו הרצון לשלם את המס הנדרש מהם בגין הפעילות שלהם במטבעות קריפטוגרפים באמצעות הרווח שנוצר להם מפעילות זו. במאמר זה נסביר כיצד ניתן לשלם מסים באמצעות קריפטו.

כפי שאנו שבים ומזכירים בכל הזדמנות, כל אירוע של המרת מטבע קריפטוגרפי במטבע קריפטוגרפי אחר נחשב לאירוע מס החייב בדיווח ובתשלום מס הוני בגובה 25%. אי הגשת דיווח לרשות המסים בכל הנוגע להכנסותינו, כמו גם אי תשלום המס הנדרש, מהווים עבירה פלילית הגוררת אחריה את העונשים הקבועים בחוק ברמה הפלילית ותשלומי קנסות וריביות ברמה האזרחית.

לפני התשלום

מובן כי כאשר מדובר במשקיעי קריפטו ובתשלום המס בגין הפעילות של אותם משקיעים בשוק המטבעות הקריפטוגרפים, נשאלת השאלה האם וכיצד ניתן לשלם למס הכנסה באמצעות מטבעות הקריפטו שהמשקיע מחזיק בהם.

כדי לענות על שאלה זו ניקח לדוגמה את אבי, משקיע קריפטו מן השורה, אשר הסתייע במגוון השירותים ש-BLOXTAX מציעה:

  1. איתור ואיסוף כל הטרנסקציות שאבי ביצע בארנקים הדיגיטליים שלו ובזירות המסחר בהן היה פעיל.
  2. בדיקת כל המידע שנאסף מהארנקים והזירות, על מנת לוודא שהוא שלם ומקיף ושאין ארנקים דיגיטליים נוספים או זירות מסחר נוספות שנשכחו ולא דווחו.
  3. עיבוד המידע שנאסף והפקת דוח רווח והפסד, דוח יתרות ודוח תנועות, שכולם מתארים את פעילותו של אבי בתחום המטבעות הקריפטוגרפים.
  4. בדיקת שיטת הדיווח העדיפה ביותר, כמובן בהתאם למה שקבוע בחוק, אשר תוביל לתשלום המס הנמוך ביותר האפשרי.
  5. פניה למס הכנסה בשם הלקוח, הגשת דוח המס המלא, וידוא של קליטת דוח המס ומתן מענה לכל שאלה של פקיד השומה שעלתה במהלך בדיקת הדוח.

הטיפול בדרישת התשלום

לאחר שצוות BLOXTAX טיפל בכל הנושאים הנ"ל, אבי קיבל ממס הכנסה מכתב ובו דרישת תשלום בגובה 15,000 ₪ בגין פעילות הקריפטו שלו. נבחן את אפשרויות התשלום העומדות בפניו. נדגיש כי כל דרכי הפעולה שלהלן מלוות על ידי צוות רואי החשבון של החברה.

  1. הגשת חוות דעת מומחה ו/או אישור של רואה חשבון לבנק, שבעקבותיהם יאשר הבנק להפקיד בחשבון כסף שמקורו בקרפיטו, כלומר להפקיד דולרים או שקלים ישירות מהחשבון של אבי בזירת מסחר כזו או אחרת או מהברוקר שאיתו הוא עובד בישראל. כך יוכל לאבי לשלם את יתרת המס ישירות מחשבון הבנק שלו למס הכנסה.

1.1 במידה ומדובר בסכום הקטן מ-100,000 ₪, במרבית המקרים ניתן לאשר אותו בבנק באמצעות אישור רואה חשבון המעיד על מקור הכסף שבאמצעותו נרכשו המטבעות הקריפטוגרפים ועל כך שפעילות הקריפטו דווחה למס הכנסה כנדרש. במקרה כזה בדרך כלל לא צריך יהיה להתחקות אחר נתיב המטבעות הקריפטוגרפים באופן מקיף ועמוק.

1.2 במידה ומדובר בסכום העולה על 100,000 ₪ תידרש, בנוסף לאישור רואה החשבון, גם חוות דעת מומחה המאמתת את העובדה שנתיב מטבעות הקריפטו אכן עומד במדיניות אותה קבע הבנק בנושא הפקדת כספים שמקורם בקריפטו.

נציין כי לאורך השנים צוות רואי החשבון של BLOXTAX הכין אישורים רבים מסוג זה וייצג שורה ארוכה של לקוחות מול הבנקים עד לאישור הפקדת כספים שמקורם בקריפטו בחשבון הבנק.

2. תשלום באמצעות שובר מס על ידי גורם שלישי. צוות רואי החשבון של BLOXTAX מספק חוות דעת ואישורים שונים המאפשרים לצד ג' (נאמן / זירת מסחר / OTC), אשר עובד עם BLOXTAX בשיתוף פעולה, להניח את דעתו בנוגע לנתיב המטבעות הקריפטוגרפים בכל הקשור לדרישות הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור. אותו צד ג' מקבל את מטבעות הקריפטוגרפים מהלקוח, ממיר אותם לשקלים ומשלם את המס בשם הלקוח באמצעות שובר מס שאותו מפיק צוות רואי החשבון של BLOXTAX.  פעולה זאת נעשית ללא כל התערבות או מגע עם הבנק של הלקוח. מספר ימים לאחר ביצוע התשלום צוות רואי החשבון של BLOXTAX מוודא שהתשלום אכן נקלט במס הכנסה ושולח ללקוח אישור ממס הכנסה על קבלת התשלום.

3. מכירת מטבעות הקריפטו באמצעות כספומט קריפטו ומשיכת מזומן תמורתם. לאחר מכן תשלום המס במזומן בדואר ישראל באמצעות שובר מס יעודי אותו מפיק צוות רואי החשבון של BLOXTAX.

4. נציין כי בכל הקשור לתשלומי מס בסכום של מעל לחצי מליון ₪ מומלץ להתייעץ עם צוות רואי החשבון של BLOXTAX באופן פרטני. קיימים פתרונות זולים ומהירים לתשלומי מס מסוג זה. ניתן לפנות אלינו גם ליעוץ אנונימי באמצעות הטלגרם "Tbloxtaxcpa".

כתבות נוספות בתחום:

mining-crypto.webp
העוסקים במטבעות דיגיטליים לרוב סוחרים בהם ולעיתים מבצעים פעולות נוספות, כגון כרייה. חלק מהכורים עושים זאת בהיקפים נמוכים, כתחביב, ...
משיכת קריפטו לבנק
סוף השנה מתקרב ורבים רוצים למשוך רווחים לחשבון הבנק מהשקעות הקריפטו שלהם, אך תוהים איך לעשות זאת. במאמר זה אספנו עבורכם עקרונות בס...
crypto-tax-assessment
משקיעי קריפטו הפועלים כחוק ומדווחים למס הכנסה מוזמנים לעיתים לדיון שומה גם לאחר מספר שנים מהגשת הדו"ח. זומנתם לדיון שומה? אלו הסיב...