העברת כסף לבורסות זרות – איך עושים את זה בקלות ובלי בירוקרטיה?

שתף

העברת כסף לבורסות זרות – איך עושים את זה בקלות ובלי בירוקרטיה?

תוכן עניינים

משקיעים מקומיים המבקשים לקנות קריפטו בבורסות קריפטו בחו"ל כדי לחסוך בעמלות הקניה, נתקלים בחסימה של העברת הכספים אל הבורסות ובדרישת הבנק לנכות מס במקור על סכום ההעברה. במאמר זה נסביר את הדרישה לנקות מס במקור על השקעות בקריפטו ונתאר מה ניתן לעשות כדי לקבל פטור מניכוי המס ולקנות מהיר ובזול בבורסה זרה.

לאחרונה נראה כי יותר ויותר משקיעים מקומיים מבקשים לבצע פעילות מסחר בקריפטו באמצעות זירות מסחר מפוקחות בחו"ל, כמו קראקן (Kraken) וביטסטאמפ (Bitstamp). הסיבה לכך היא שהעמלות על פעילות המסחר באותן זירות הינן נמוכות משמעותית מהעמלות שגובים הגופים המפוקחים בישראל.

הבנקים בישראל מאשרים להפקיד אצלם כספים שמקורם בפעילות מסחר בקריפטו שהתבצעה בבורסות זרות שהינן מפוקחות, וזאת כמובן בהנחה שניתן אישור לכל נתיב הכסף הקשור באותה פעילות. אלא שהבעיה שמשקיעים מקומיים נתקלים בה בבואם להעביר כסף מחשבון הבנק שלהם בארץ אל הבורסות המפוקחות הפועלות בחו"ל, היא שהרגולטור מנחה את הבנקים שלא לאשר העברות כספים לחו"ל מבלי לנכות מהם מס במקור בגובה 25% מסכום ההעברה. ניתן להימנע מדרישה זו על ידי המצאת פטור מניכוי מס במקור.

כחלק ממכלול הפתרונות שאנו מציעים לסוגיית הפקדות כספים מקריפטו לבנק, נסביר במאמר זה מהי חובת ניכוי מס במקור וכיצד ניתן להשיג פטור מניכוי מס לצורך העברת כסף לבורסה מפוקחת זרה. 

מדוע נדרש ניכוי מס במקור?

סעיף 170 לפקודת מס הכנסה קובע כי כל העברה של כסף לגורם חוץ כלשהו (כלומר העברת כסף לחו"ל) חייבת בניכוי מס במקור בשיעור של 25% מסכום הכסף המועבר. רשות המיסים נוקטת בגישה מרחיבה בנושא זה ומטילה את חובת ניכוי המס על כל סוג של תשלום, למעט במקרים חריגים.

במקרה הנוכחי, של משקיעים מקומיים המבקשים להעביר כסף מחשבון הבנק שלהם אל זירת מסחר קריפטו מפוקחת בחו"ל, חובת ניכוי המס במקור מוטלת על הבנק, שהוא הגורם שמעביר את הכסף. במילים אחרות, הבנק הוא האחראי על ניכוי המס והעברתו למס הכנסה. הבנקים בישראל מקפידים על כך הקפדה יתרה, וזאת כדי לצמצם למינימום את האפשרות של טענות שיופנו כלפיהם מטעם הרגולטור.

שנחזור אליכם עם מידע נוסף? 

בשיחה קצרה, נוכל להבין מה מטריד אתכם, אם ואיך נוכל לעזור. מבטיחים להיות ממוקדים.

הפתרון לדרישת ניכוי מס במקור

את הדרישה לניכוי מס במקור ניתן לבטל באמצעות קבלת פטור ממס הכנסה. מובן שהבנקים אינם לוקחים על עצמם את האחריות להשגת הפטור, והם מעבירים את האחריות לכך אל הלקוח. במידה והלקוח ימציא לבנק פטור מניכוי מס במקור שקיבל מרשות המיסים, הבנק יבצע את העברת הכסף לבורסה הזרה מבלי לנכות ממנו מס. הבנק ינקוט באחת משתי הגישות הבאות:

  1. הבנק יסתפק בחתימה של הלקוח מולו על מסמכי הצהרה שלפיהם הכסף אותו הוא מבקש להעביר מחשבונו (כלומר להוציא מהארץ) לא נועד לפעילות עסקית אלא להשקעה בתאגיד זר שנועדה לאפשר ללקוח להשקיע בנכסים פיננסיים. במקרים מסוימים הבנק יוכל, על פי נהלי הציות הייחודיים לו, לוותר על הדרישה לפטור מניכוי מס במקור ממס הכנסה. 
  2. הבנק לא יסתפק בהצהרת הלקוח וידרוש ממנו להמציא לו פטור מניכוי מס במקור ממס הכנסה. את הפטור הלקוח יוכל להשיג בכוחות עצמו באמצעות ביצוע הפנייה הרלוונטית באתר רשות המיסים, כפי שנסביר מיד, או שהוא יוכל לעשות זאת בעזרת רואה חשבון מייצג, דוגמת רואי החשבון של BLOXTAX.

אלא שבכך לא תמו דרישות הבנק מהלקוח. בנוסף להגשת פטור מניכוי מס במקור, הבנק דורש מהלקוח גם הצהרה של רואה חשבון מייצג שלפיה אותו לקוח אכן מדווח על פעילותו הפיננסית למס הכנסה. גם דרישה זו של הבנק נועדה להגן עליו מפני טענות עתידיות מצד רשות המיסים, למשל טענה אפשרית על כך שהבנק סייע ללקוח להלבין הון.

נדגיש כי נושא קבלת הפטור מניכוי מס במקור הינו פתיר לחלוטין, ובמידה ומקור הכסף המדובר (הכסף שהלקוח מבקש להעביר לבורסה הזרה) הינו לגיטימי, מס הכנסה יאשר את הפטור ללא בעיה. אנו ממליצים להיעזר בצוות רואי החשבון של BLOXTAX, שלהם ניסיון נרחב ומעמיק בכל סוגיות המיסוי הקשורות לפעילות במטבעות קריפטוגרפים.

במידה והמשקיע מתכנן לבצע מספר העברות כספים לחו"ל, הבקשה מרשות המיסים לקבלת פטור מניכוי מס במקור הינה עבור תקרה כללית לשנת המס. כל אישור פטור מניכוי מס במקור הינו עבור תאגיד אחד ויחיד, כך שבמידה והלקוח מעוניין לבצע מספר רכישות בבורסות זרות שונות עליו לבקש אישור נפרד עבור כל בורסה.

כיצד לבקש פטור מניכוי מס במקור?

רואה החשבון המייצג אמון, בין היתר, על ביצוע הפניה למס הכנסה לצורך קבלת פטור מניכוי מס במקור על השקעות בקריפטו. יחד עם זאת הלקוח יכול, כאמור, לפעול להשגת הפטור בכוחות עצמו.

כדי לבקש פטור מניכוי מס במקור יש לפנות לרשות המיסים באמצעות קישור זה ולבחור את נושא הפנייה באופן הבא:

  1. נושא ראשי: לבחור "מס הכנסה".
  2. נושא משני: לבחור "אישורים וטפסים".
  3. פירוט נושא: לבחור "אישור ניכוי מס במקור – העברות לחו"ל".

ואז ללחוץ על "פתיחת פנייה".

לפנייה יש לצרף את המסמכים הבאים:

  1. טופס 2513/1.
  2. אישור רואה החשבון המייצג ו/או הצהרה של המשתמש כי יש לו תיק פתוח ברשות המיסים וכי חבות המס בגין הפעילות והעברת הכספים בגינה, ידווחו לרשות המיסים כנדרש בחוק.
  3. אישור ניהול חשבון בבורסה.
  4. פרטי חשבון הבנק של הבורסה.
  5. אישור ניהול חשבון הבנק בישראל.

לסיכום

כפי שאנו שבים ומזכירים, כל פעילות במטבעות דיגיטליים כרוכה בשאלות של מיסוי קריפטו ובאחריות לקיום ההנחיות והכללים של רשות המיסים שהינם רלוונטיים לנושא (לדוגמה, דרישת הבנק מהלקוח להגיש לו הצהרה שלפיה פעילותו הפיננסית של הלקוח מדווחת למס הכנסה). משום כך אנו שבים וממליצים להיעזר ברואה חשבון מומחה לקריפטו כדי לפעול נכון ולציית להוראות רשות המיסים, להימנע מטעויות, ולוודא שאתם מקבלים מענה מקיף לדרישות מס הכנסה. אנו מזמינים אתכם לפנות לצוות רואי החשבון של BLOXTAX שהינו בעל מומחיות מעמיקה בתחום וניסיון מצטבר נרחב בסיוע ליחידים ולארגונים הפועלים בעולם הקריפטו.

כתבות נוספות בתחום:

mining-crypto.webp
העוסקים במטבעות דיגיטליים לרוב סוחרים בהם ולעיתים מבצעים פעולות נוספות, כגון כרייה. חלק מהכורים עושים זאת בהיקפים נמוכים, כתחביב, ...
משיכת קריפטו לבנק
סוף השנה מתקרב ורבים רוצים למשוך רווחים לחשבון הבנק מהשקעות הקריפטו שלהם, אך תוהים איך לעשות זאת. במאמר זה אספנו עבורכם עקרונות בס...
crypto-tax-assessment
משקיעי קריפטו הפועלים כחוק ומדווחים למס הכנסה מוזמנים לעיתים לדיון שומה גם לאחר מספר שנים מהגשת הדו"ח. זומנתם לדיון שומה? אלו הסיב...